|
REC1543106 |
Igualtat a l'aula |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
2FAO Igualtat a l'aula
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Una transferència de coneixement a les aules sensible al sexe i al gènere comporta diferents beneficis, tant per al professorat com per a l’alumnat. D’una banda, en aprofundir en la comprensió de les necessitats i comportaments del conjunt de la població s’eviten les interpretacions parcials o esbiaixades. D’altra banda, proporcionar a l’alumnat noves eines per a identificar els estereotips, normes i rols socials de gènere contribueix a desenvolupar el seu esperit crític.
La perspectiva de gènere permet al professorat prestar atenció a les dinàmiques de gènere que tenen
lloc en l’entorn d’aprenentatge i adoptar mesures que asseguren que s’atén a la diversitat d’estudiants.
Aquest curs pretén oferir una mirada global, analitzant el centre educatiu i les pràctiques igualitàries, per després analitzar els continguts curriculars i finalment reflexionar sobre el funcionament a l'aula amb ulleres liles.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma a Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges... que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar... Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet...
Trobareu més informació a: https://aprenonline.org/cursos/154-igualtat-a-laula/
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Analitzar la realitat de l’institut des d’una perspectiva de gènere i oferir estratègies per identificar les pràctiques no inclusives que s'hagin de modificar tant en l'àmbit curricular com a dins de l'aula.
Objectius específics
Analitzar els continguts de la matèria i proposar activitats que promoguin la igualtat de gènere.
Reflexionar sobre el funcionament de la classe, en relació amb els rols de gènere
Analitzar de manera integral la perspectiva de gènere als centres educatius
Elaborar propostes d'igualtat de gènere en diferents àmbits curriculars.
Observar la participació de l'alumnat des d'una mirada paritària.
|
| |
Continguts |
Tema 1: Introducció a la coeducació
Conceptes bàsics
Estereotips
Rols de gènere
Tema 2: Analitzar el centre educatiu des d'una mirada coeducativa
Comissió de coeducació
Característiques dels centres educatius per promoure la coeducació
Tema 3: Analitzar el currículum de la matèria
Qüestions prèvies: llibre de text
Estratègies per incorporar la presència de dones (científiques, historiadores, investigadores) al currículum
Exemples de diferents matèries
Tema 4: Funcionament de l'aula
Relació professorat i alumnat
Ús del llenguatge no sexista
Analitzar la participació a l'aula
Rols paritaris a l'aula
Tema 5: Activitats coeducatives
Recursos i activitats de coeducació
Proposta de millora personal coeducativa
Com preparar una activitat coeducativa
Exemples d'activitats coeducatives
|
| |
Formador/a |
Montserrat Fresno Marcos
|
| |
Avaluació |
En cada apartat, el participant llegirà, escoltarà o visualitzarà la teoria sobre l’aspecte treballat.
L'haurà de posar en pràctica, i demostrar-ho amb un escrit, imatge, àudio o filmet que ho ha fet correctament.
En cada apartat hi ha 5 subtemes amb les 5 activitats proposades.
La persona formadora avaluarà el nivell del treball presentat i si assoleix l’objectiu de l’activitat, si és així, donarà l’activitat per superada en cas contrari, proposarà aspectes a millorar
Les tasques d’aprofitament i que ens serviran per avaluar el curs i determinar si un participant ha superat o no el curs seran:
Activitats on es podrà escriure en línia.
Elaboració d’arxius, en pdf.
Fotografies i/o captures de pantalla realitzades i penjades
Possibles vídeos penjats en internet i a la tasca s’hi escriurà l’enllaç.
Compartició d’elements efectuats amb la persona formadora.
En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari:
Haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori
Haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|